|
|
•
Welcome, wolkom,
bienvenido,
bienvenue,
benvenuto,
wilkommen,
välkommen, милости
просим, bem-vindo,
witamy, bun venit,
vítejte,
καλωσήρθες, hoş
geldiniz,欢迎欢迎,
أهلاً بكم,
ต้อนรับ, እንቋዕ ድሓን
መጻእካ, خوش آمدی,
welkom
bij onze eerste
Holi-Frysk nieuwsbrief!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Over
deze nieuwsbrief
In
deze nieuwsbrief vinden
jullie alle laatste
nieuwtjes over het
Holi-Frysk project. We
blikken onder andere terug
en vooruit naar evenementen
en geven wat
achtergrondinformatie. De
nieuwsbrief verschijnt 2x
per jaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
Weromsjen
op de startbyienkomst
Op
tiisdei 10 septimber wie de
startbyienkomst foar it
Holi-Frysk projekt. Dosinten
fan de dielnimmende skoallen
moeten inoar op NHL Stenden
Hegeskoalle om mei inoar yn
de kunde te kommen en ideeën
foar dit skoaljier út te
wikseljen. Alhoewol’t alle
skoallen in eigen sitewaasje
hawwe, bliek nei hifkjen dat
de skoallen mear mienskiplik
hawwe as dat se tochten.
Dêrút binne de tema’s foar
de twa earstfolgjende
stúdzjejûnen fêstlein: ‘Wat
dogge wy mei negative
attitudes nei it Frysk?’ en
‘Content and Language
Integrated Learning (CLIL)’.
|
|
|
|
|
|
|
|
Vooruitblik
studieavond
Op
30 oktober vindt van 17:00u
tot 20:00u de eerste
Holi-Frysk studieavond
plaats op de NHL Stenden
Hogeschool, kamer A0.079.
Het thema van deze avond is:
“Hoe ontwikkel ik positieve
attitudes tegenover het
Fries bij collega’s en
leerlingen?”. Dit is een
probleem waar veel docenten
tegenaan lopen. Op deze
avond bespreken we theorie
over attitudes tegenover
meertaligheid, horen we de
ervaringen van Rianne
Blokzijl, wisselen we tips
en ervaringen uit en wordt
een begin gemaakt met het
ontwikkelen van activiteiten
rond dit thema. Alle
geïnteresseerden zijn
welkom! Geef je wel even op
via holi-frysk@nhlstenden.com
in verband met de catering.
Het programma van de avond
is als volgt:
17:00 -
17:10 |
Welkom en stand van
zaken |
17:10 –
17:30 |
Achtergrond over
attitudes en het
beïnvloeden ervan |
17:30 –
17:45 |
Inspiratie van
Rianne Blokzijl: Wat
kun je als docent doen
om negatieve attitudes
te veranderen? |
17:45 -
18:30 |
Eten |
18:30 –
19:30 |
Brainstormen over
activiteiten die
mogelijk leiden tot
een positieve attitude |
19:30 –
20:00 |
Napraten en
vooruitkijken |
|
|
|
|
Taalweetsje
|
|
Aardige
Fryske wurden
Skûtelwaskje.
Pake en beppe
diene it eartiids
omraken, mar
tsjinwurdich
hoecht soks hast
net mear, of it
moat sa wêze dat
it sneinske
poarselien skjin
moat. In skûtel,
dêr waard it iten
foarhinne yn op de
tafel set. En ja,
dat itersark moast
fansels ek skjin.
|
Brilleramt.
‘In omslutend
gearstal fan fêste
dielen, dat
stevichheid jaan
moat oan in
foarwerp’, dat is
in ramt. En as dêr
in pear glêzen yn
sitte dy’t slypt
binne sadat in
minske it allegear
wer wat minder
wazich sjen kin,
dan is it in
brilleramt.
|
|
|
|
|
Activiteiten in de spotlight
|
|
|
Linguistic
landscape
Eén van de
activiteiten die is
ontwikkeld in het
pilot project van
Holi-Frysk vorig
schooljaar is Linguistic
Landscape.
Bij deze activiteit
worden leerlingen
zich bewust van de
talen om hen heen en
de rol hiervan. De
leerlingen gaan zelf
op ontdekkingstocht
door of om de school
en maken foto’s van
de talen die ze daar
tegenkomen.
Bijvoorbeeld op
posters, borden en
bewegwijzering,
zoals het bord
hieronder.
Vervolgens bespreken
zij deze in de klas.
Welke talen zien ze?
Zijn er ook
tweetalige foto’s?
En waarom zou er nu
juist voor die talen
gekozen zijn? Zijn
hun eigen
moedertalen ook
aanwezig in de
school? Het complete
lesplan is hier te
vinden:
|
Lesplan
Linguistic landscape
|
|
|
|
|
|
|
|
Netwurkskoallen
socht
Noch
hieltyd kinne der skoallen
meidwaan oan ús projekt as
‘netwurkskoalle’.
Netwurkskoallen krije
folslein tagong ta de
toolbox mei aktiviteiten
dy’t yn gearwurking mei de
projektskoallen ûntwikkele
wurde. Se kinne de
aktiviteiten dy’t goed by
harren skoalle oanslute
brûke en dêr feedback op
jaan. Ek kinne sy help
freegje oan de projektploech
en binne sy wolkom op ús
studzjejûnen, mar hawwe
dêryn gjin ferplichtingen.
Sa kinne skoallen op in
leechdrompelige wize
ûnderfining opdwaan mei de
holistyske oanpak foar
meartaligens! Foar mear
ynformaasje stjoer in
berjocht nei holi-frysk@nhlstenden.com.
|
|
|
|
Agenda
|
|
Evenementen
30
oktober 2019
Studieavond “Hoe ontwikkel ik
een positieve attitude tegenover
het Fries bij collega’s en
leerlingen?”
8
januari
Studieavond “Content and
Language Integrated Learning
(CLIL)”
Presentaties
18
oktober, Utrecht
Anéla Najaarsstudiedag
Keynote en symposium
1
november, Utrecht
Landelijke Studiedag Levende
Talen
Workshop
14
november, Amsterdam
Another Brick in the Wall:
Rethinking Education,
IAIE-conference
Presentatie
|
Foto's
|
|
|
|
v.l.n.r.
Hessel
(student-assistent),
Babs
(lerarenopleider),
Joana
(projectleider),
Mirjam
(projectleider),
Myrthe
(onderzoeker),
Dirkje
(projectondersteuner),
Nynke (student
minor Frysk),
Anne-Joren
(student minor
Frysk)
|
De
startgearkomste
op 10
septimber
2019.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|